Jaarverslag 2012

JAARVERSLAG VOLLEYBALVERENIGING VOSTA
SEIZOEN 2011 – 2012

Het begin van het seizoen 2011-2012 was best wel spannend. Dames 1 en Dames 2 waren gepromoveerd naar respectievelijk de Eerste en Tweede Klasse. Ook Heren 1 was gepromoveerd naar de Eerste Klasse. Hoe zou het de teams vergaan in de nieuwe klasse. Maar ook hadden we een nieuwe penningmeester: Arjan. Zou hij het goede werk van Ruud kunnen voortzetten? Daar kunnen we inmiddels volmondig JA op zeggen. Straks bij het behandelen van de begroting zal dat blijken.
In december waren er al de kampioenschappen: Meisjes A en Jongens/Mix B. Een mooi resultaat van deze teams. De jeugd doet het goed bij Vosta.
Helaas hebben de damesteams D1 en D2 zich niet kunnen handhaven. Dames 1 degradeerde naar de Tweede Klasse en Dames 2 degradeerde naar de Derde Klasse. Voor dat laatste had de tegenstander wel een truc nodig. In de laatste wedstrijd moest de concurrentie tegen een team aan de top spelen. Normaal zou het die verliezen en zou Dames 2 zich handhaven. Maar het complete jeugdteam van die vereniging werd opgesteld. Die wedstrijd werd daardoor gewonnen en ons Dames 2 degradeerde. Het mocht allemaal van de Nevobo.
Heren 1 speelde het afgelopen seizoen ook voor het eerst Eerste Klasse. Het team heeft zich probleemloos kunnen handhaven. Het tekent de kwaliteit van de spelers.

Begin december hebben de mini’s de Zwarte Pieten op bezoek gehad. De Jeugd Commisie maakt er met beperkte middelen ieder jaar een hele happening van. De mini’s vinden het geweldig.
Op 29 december 2011 was er het Vosta Oliebollentoernooi. Wat opvalt is dat hiervan het niveau ieder jaar hoger lijkt te zijn. Er was grote deelname en het werd een zeer geslaagd toernooi.
Op 6 mei was het vrijwilligersuitje. Het had wel een verrassend begin. Gaan we nu wel of niet met die bus. Daarna een spannende competitie met het bowlen. Sommige volleyballers zijn gewoon heeeel fanatiek met alle sporten.
Begin mei stond op de Vosta-site dat we op 12 mei allemaal een hark moesten meenemen om onze beachvolleybalvelden te ontdoen van onkruid. Dat is goed gelukt. Daarmee hebben we onze eigen beachvolleybalvelden. De velden kunnen ook mooi gebruikt worden voor onze jaarlijks beachvolleybaltoernooi. Een beetje regen op die dag mocht de pret niet drukken. Een mooie afsluiting van het seizoen met een BBQ met wat drank.
Het Jeugdkamp is “gewoon” ieder jaar een geweldig feest. De complimenten aan de leiding om het niet alleen voor zichzelf, maar zeker ook voor de jeugd een onvergetelijke ervaring van te maken. Daardoor krijgt de jeugd meteen een binding voor het leven met Vosta.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar inzet voor het afgelopen seizoen. Zoals aangegeven hebben we voor het nieuwe seizoen een mooie uitdaging voor de damesteams om na de degradatie voor promotie te gaan. Ik heb al vernomen dat de dames in dat geval op de platte wagen door Enschede willen.
Ik wens iedereen, mede namens het bestuur een sportief en plezierig nieuw volleybalseizoen toe.

De secretaris,
Henk Achterkamp 13 september 2012