Jaarverslag 2010

JAARVERSLAG VOLLEYBALVERENIGING VOSTA SEIZOEN 2009 – 2010

Om maar meteen met het slechte nieuws te beginnen. Het vlaggenschip van onze vereniging namelijk het Dames 1 team is gedegradeerd. Na enkele moeizame seizoenen is het dan toch gebeurd. Terug naar de Derde Klasse. Gelukkig hebben we nog een Damesteam in de Tweede Klasse. Het Dames 2 team speelde voor het eerst in deze Klasse en heeft zich keurig in de middenmoot geplaatst. Een heel mooie prestatie. Natuurlijk moet hier ook vermeld worden, dat het Mix C team kampioen is geworden. Bij de jeugd gaat het dus ook goed. Het belangrijkste voor een sportvereniging als Vosta is het combineren van het sportieve met het sociale aspect.

De activiteiten van het afgelopen seizoen. Het Oliebollentoernooi was natuurlijk zeer geslaagd. Maar bij het Beachvolleyballen had de Ac Cie het echt helemaal voor elkaar. Geweldig mooi weer, het zand was te warm om op te lopen. Maar ook op een nieuwe locatie. Mooi gelegen tussen de sportvelden, volop ruimte en goede accommodatie, strakke organisatie.
Voor het Jeugdkamp waren er wel minder aanmeldingen dan andere jaren, maar het was dubbel zo geslaagd met mooi weer voor alle buiten activiteiten. Omdat de jeugd hier toch altijd een jaar naar uitkijkt, moeten we dit blijven organiseren.
In het afgelopen seizoen hebben we allemaal de nieuwe shirtjes gekregen. Een geslaagde operatie en mooie shirtjes. Voor de financiering dank aan onze hoofdsponsor Hegeman Bouwgroep. Voor de organisatie dank aan de Materiaal Cie.
Verder heeft Vosta een mooie, nieuwe website gekregen. Voor de buitenwacht is dit toch de eerste kennismaking met de vereniging. Als je bij Google Volleybal Enschede in tikt, komt Vosta bovenaan te staan.

De aanloop naar het nieuwe seizoen gaf dit jaar geen perikelen. We hebben op tijd de zalen aangevraagd. Maar ook de indeling met de trainers was tijdig rond. Daarbij komt, dan via de Jeugd Cie een nieuwe, zeer gedreven en ervaren trainster voor de jeugd is gevonden. Ik hoop, dat alle trainers en trainsters van Vosta van haar zullen leren.

We zien al een aantal jaren een vermindering van het aantal seniorleden. Gelukkig wordt dit voor een deel gecompenseerd door aanwas bij de mini´s. Daarom is het ook van belang te investeren in de jeugd. Op dit moment hebben we bij de jeugd trouwens nog de behoefte aan twee of drie jongens er bij.
Dan een laatste opmerking: we zijn in financiële zin een gezonde sportverenging. Onze financiële doelstelling is gehaald. Mijn overtuiging is, dat als we voldoende vrijwilligers kunnen krijgen we zeker weer kunnen groeien.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar inzet voor het afgelopen seizoen. En wens ik iedereen, mede namens het bestuur een sportief en plezierig nieuw volleybalseizoen toe.

De secretaris,

Henk Achterkamp