Jaarverslag 2008

JAARVERSLAG VOLLEYBALVERENIGING VOSTA SEIZOEN 2007 – 2008

Vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar. Eerst hoor je dat dames 2 kampioen is geworden en binnen een week krijg je het bericht van het overlijden van Ans. Enkele dames van het team hebben Ans bezocht in het ziekenhuis en haar de kampioensbeker laten zien. Betrokken als ze altijd was bij alles wat met Vosta te maken had, moet haar dit erg goed hebben gedaan.
Bij het condoleren en de crematie waren veel leden van Vosta aanwezig. Dat laat zien, dat men de inzet van Ans enorm heeft gewaardeerd.
Dan de vreugde.
Het Dames-4-team is gepromoveerd naar de derde Klasse. Een goed resultaat van de dames en van Leo. In de allesbeslissende wedstrijd moesten er 3 punten worden gehaald. Als je dan met 2-1 achterkomt, is het wel alles of niets. Het werd alles. Klasse.
Zoals al gemeld het dames-2-team werd zelfs kampioen. Daarvoor was het noodzakelijk een beslissingswedstrijd te spelen. Tegen Pallergaste, het team dat al het kampioensfeest had gevierd. De tegenstander had geen schijn van kans tegen dit jonge en enthousiaste dames 2. Ook Dames-2 speelt dus Tweede Klasse. Gewoon KEI-goed.
Het Heren-2-team is gepromoveerd. Op het eind van de competitie was het ongemeen spannend. Het leverde Vosta de eerste officiële gele kaart op. Hoewel de actie terecht was, moeten we toch proberen kaarten te vermijden. Uiteindelijk werd het team tweede en promoveerde het naar de Tweede Klasse. Een goede prestatie van dit jonge (of jongens-) team.
En niet te vergeten onze mini’s. Ook zij werden kampioen. Dat geeft goede hoop voor de toekomst van onze vereniging.
Ik wil ook even de Activiteiten Commissie noemen. Zij hebben het afgelopen jaar veel werk verzet. Het begon al met het vrijwilligersuitje: met de bus naar het smokkelmuseum. Ze hebben het Oliebollentoernooi georganiseerd. Het Beachvolleybaltoernooi met de BBQ. Het uitje van de mini’s en het kamp voor de jeugd. Alles was zeer goed georganiseerd. Er gebeurt gewoon heel veel en het werd geweldig gewaardeerd. Alleen onze penningmeester had af en toe slapeloze nachten….
Onze VSK heeft het afgelopen seizoen extra scheidsrechters bijeenkomsten georganiseerd. De eigen PVB-ers mogen volleyballers opleiden tot niveau 3. Ze mogen dan wedstrijden fluiten tot de Eerste Klasse. Dat heeft de druk op de andere scheidsrechters behoorlijk verminderd. Neemt niet weg, dat we nog wel wat extra capaciteit hierbij kunnen gebruiken.

Dan wil ik nu afsluiten met de inmiddels gebruikelijk eindzin bij het jaarverslag. Maar ik wil benadrukken dat ik het echt meen en dat ik iedereen wil bedanken voor zijn of haar inzet voor het afgelopen seizoen.

Ik wens iedereen, mede namens het bestuur een plezierig nieuw volleybalseizoen toe.

De secretaris,

Henk Achterkamp